Welcome to the Cumulus Support forum.

Latest Cumulus MX V3 release 3.28.6 (build 3283) - 21 March 2024

Cumulus MX V4 beta test release 4.0.0 (build 4019) - 03 April 2024

Legacy Cumulus 1 release 1.9.4 (build 1099) - 28 November 2014
(a patch is available for 1.9.4 build 1099 that extends the date range of drop-down menus to 2030)

Download the Software (Cumulus MX / Cumulus 1 and other related items) from the Wiki

page index cumulus

Discussion and questions about Cumulus weather station software version 1. This section is the main place to get help with Cumulus 1 software developed by Steve Loft that ceased development in November 2014.
nanard57
Posts: 18
Joined: Tue 25 Aug 2009 6:33 am
Weather Station: national geographic

page index cumulus

Post by nanard57 »

Quelqu'un peut il m'aider aumoins pour m'expliquer comment mettre a jour sur la page index now,gauges,trends,today,yesterday,forum,webcam ???? merci.
User avatar
daj
Posts: 2041
Joined: Tue 29 Jul 2008 8:00 pm
Weather Station: WH1081
Operating System: Pi & MX
Location: SW Scotland
Contact:

Re: page index cumulus

Post by daj »

Que voulez-vous mettre à jour sur les pages? Je traduis les pages en français et télécharger plus tard aujourd'hui, je l'espère
David
kippfordweather.uk
Cumulus MX & Raspberry Pi
nanard57
Posts: 18
Joined: Tue 25 Aug 2009 6:33 am
Weather Station: national geographic

Re: page index cumulus

Post by nanard57 »

ma page "index" se met a jour toutes les minutes.En bas de page se trouve d'autre liens comme (now,gauges,trends ect...) je voudrais que ça se mette a jour en même temps que l'index.merci.
User avatar
daj
Posts: 2041
Joined: Tue 29 Jul 2008 8:00 pm
Weather Station: WH1081
Operating System: Pi & MX
Location: SW Scotland
Contact:

Re: page index cumulus

Post by daj »

French -- Toutes les pages doivent mettre à jour en même temps que le 'index', sauf si vous les avez personnalisés. Quelle est votre adresse de site Web?

English -- All the pages will update at the same time as the index unless there has been some customisation. What is the web address of your site?
David
kippfordweather.uk
Cumulus MX & Raspberry Pi
User avatar
steve
Cumulus Author
Posts: 26701
Joined: Mon 02 Jun 2008 6:49 pm
Weather Station: None
Operating System: None
Location: Vienne, France
Contact:

Re: page index cumulus

Post by steve »

Il y a une version française du dossier d'aide à la page des téléchargements, qui peut aider ?

Let's hope that says approximately what I intended it to say, or there may an international incident...
Steve
nanard57
Posts: 18
Joined: Tue 25 Aug 2009 6:33 am
Weather Station: national geographic

Re: page index cumulus

Post by nanard57 »

mon site voici l'adresse
[url]http://nanard57.scrapping.cc:8080
gemini06720
Posts: 1700
Joined: Mon 10 Aug 2009 10:16 pm
Weather Station: No weather station
Operating System: No operating system
Location: World...

Re: page index cumulus

Post by gemini06720 »

Salut.

Il semble que les fichiers nécessaires pour l'affichage des autre pages ne soient pas téléchargés (uploaded), soient les fichiers "gauges.htm", "today.htm", "yesterday.htm", "record.htm" et "trends.htm" - ils sont absents de ton site Web.

Comme l'a mentionné Steve, tu peux obtenir un fichier d'aide en français.

Pourrais-tu nous indiquer les paramètres que tu utilises dans le programme Cumulus...
nanard57
Posts: 18
Joined: Tue 25 Aug 2009 6:33 am
Weather Station: national geographic

Re: page index cumulus

Post by nanard57 »

c'est a dire ? quels genres de paramètres voulez vous que je vous donne? je vais dans configuration,internet,pages files,et je donne le chemin cumulus,web,
mentero
Posts: 11
Joined: Wed 03 Jun 2009 2:01 pm
Weather Station: Fine Offset
Location: Spain

Re: page index cumulus

Post by mentero »

Bonjour nanard57,

Dans le fichier d'instruction en français Cumulus.chm qu'on trouve ici:
http://sandaysoft.com/downloads
et dans la partie Configuration --> Configuration Internet, on peu lire:
------------------------------------------------------------------------------
Files page:
Include Standard Files
Si cette case est cochée, les fichiers web standards fournis avec Cumulus seront créés et téléchargés à chaque mise à jour web

Include Standard Images
Si cette case est cochée, les images standards générées par Cumulus (graphes, etc) seront téléchargées à chaque mise à jour web

Local Filenames
Cette colonne vous permet de spécifier jusqu’à 10 noms de fichiers sur votre système qui seront téléchargés vers votre site web à chaque mise à jour web.
--------------------------------------------------------------------------------------

Si ces cases ne sont pas cochées, il n'y a pas de mise au jour de ces fichiers. ¿ C'est peût être le cas ?

Miguel mentero
User avatar
daj
Posts: 2041
Joined: Tue 29 Jul 2008 8:00 pm
Weather Station: WH1081
Operating System: Pi & MX
Location: SW Scotland
Contact:

Re: page index cumulus

Post by daj »

Pouvoir vous rendre sur FTP exploitation forestière et de nous envoyer le résultat ? Détails sur le Wiki - désolé, c'est en anglais seulement

http://wiki.sandaysoft.com/index.php?title=Ftplog.txt

Je ne suis pas sûr de ce que les pages Cumulus est censée être mise à jour. Je pense que http://nanard57.scrapping.cc:8080/page4.php semble nouveau mais il est un fichier PHP donc pas créé par Cumulus directement. Les liens au bas de cette page ne fonctionne pas, que je crois que c'est votre problème, oui?
_______________________________

Turn on ftp logging and send us the result. Details on the Wiki -- sorry, it is in English only

I am not clear what pages Cumulus is apparently updating. I think that http://nanard57.scrapping.cc:8080/page4.php looks live however it is a php file so not created by Cumulus directly. The links at the bottom of that page do not work, which I think is your problem, yes?
David
kippfordweather.uk
Cumulus MX & Raspberry Pi
User avatar
beteljuice
Posts: 3292
Joined: Tue 09 Dec 2008 1:37 pm
Weather Station: None !
Operating System: W10 - Threadripper 16core, etc
Location: Dudley, West Midlands, UK

Re: page index cumulus

Post by beteljuice »

I can find none of the support files including realtime.txt.

The 'weather' page is simply Cumulus pasted into another wrapper (There are two <head>, <body>, </html> etc.)

I believe that none of the 'normal' upload is taking place, and that the php page has been configured in "Files". - perhaps even been copied locally and ftp'd by a different program !

There may be a simpler explanation :?

Of course nantard57 really needs to create a separate "weather" directory (until he is happy how everything works), else there is the possibility of conflicting index files. (why port: 8080 anyway ?)
Image
......................Imagine, what you will KNOW tomorrow !
risiss
Posts: 80
Joined: Sun 05 Jul 2009 2:15 pm
Weather Station: Thermor 265nc
Location: Hebertville Quebec
Contact:

Re: page index cumulus

Post by risiss »

et alors nanard...est ce que ca fonctionne maintenant?
nanard57
Posts: 18
Joined: Tue 25 Aug 2009 6:33 am
Weather Station: national geographic

Re: page index cumulus

Post by nanard57 »

les fichiers sont biens mis a jours régulièrement mais ne se téléchargent pas sur le site,mon site est en php c'est peut être le probleme?
gemini06720
Posts: 1700
Joined: Mon 10 Aug 2009 10:16 pm
Weather Station: No weather station
Operating System: No operating system
Location: World...

Re: page index cumulus

Post by gemini06720 »

Salut.

Comme mentionné dans mon message précédent, les fichiers "gauges.htm", "today.htm", "yesterday.htm", "record.htm" et "trends.htm" ne sont pas télétransférer (upload) sur ton site Web - le fichier "weatherstyle.css" est aussi absent.

Le seul fichier Cumulus présent sur ton site Web est "index.htm" ... et il n'est pas à jour (15 août 2009).
risiss
Posts: 80
Joined: Sun 05 Jul 2009 2:15 pm
Weather Station: Thermor 265nc
Location: Hebertville Quebec
Contact:

Re: page index cumulus

Post by risiss »

je suis en train de modifier mon nouveau site...http://meteoduquebec.ift.fr/

ca pourrit donner des idees ;)
Post Reply